اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل دیناری نمی‌ارزد| فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است

  • کد خبر: ۱۴۵۴۰۲
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
امیرعبداللهیان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل دیناری نمی‌ارزد| فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه عادی‌سازی روابط عربی-اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد، گفت: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان در سوریه در نشستی صمیمی، با جمع کثیری از مسؤلان و اعضای برجسته گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی در دمشق دیدار و گفتگو و طی سخنانی، از دیدار صمیمانه با مسوولان و شخصیت‌های برجسته فلسطینی مقیم سوریه اظهار خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ادای احترام به شهدای مقاومت فلسطین، یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت.

وی تشکیل این جلسه در پایتخت سوریه با حضور مسئولان و نمایندگان برجسته گروه‌های مقاومت فلسطینی را نشان دهنده انسجام بیشتر و وحدت محور حامی فلسطین دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور افزود: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است و تا زمانیکه دولت فلسطین در سراسر خاک و سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف شکل نگیرد، فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام خواهد بود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آمریکا و متحدانش سالیان متمادی از طرح‌های مختلفی یکی پس از دیگری مثل اسلو، خاورمیانه جدید، خاورمیانه بزرگ، معامله قرن و پیمان ابراهیم رونمایی کردند، اما ملت و مقاومت فلسطین با اتحاد و انسجام و پایداری مثال زدنی خود، تمامی آن طرح‌ها را به زباله دان تاریخ فرستادند.

وزیر امور خارجه افزود: عملیات «سیف القدس» اثبات کرد که مقاومت و فلسطین زنده است. حتی جام جهانی فوتبال نیز نشان داد که فلسطین زنده است و عادی‌سازی روابط عربی-اسرائیلی دیناری نمی‌ارزد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در اراضی اشغالی فلسطین شاهد تشکیل یک دولت جدید هستیم، افزود: در فلسطین اشغالی تغییر اسم و چهره‌ها چیزی را تغییر نمی‌دهد، بلکه مسؤلان رژیم صهیونیستی از یک تندروی به تندروی دیگر حرکت می‌کنند که سبب آن نیز مشکلات و بحران‌های متراکم امنیتی و اجتماعی در داخل اسرائیل است. البته تندرو‌ها در داخل فلسطین باعث انسجام بیشتر مقاومت و ملت فلسطین می‌شوند.

وی تصریح کرد: از دیدار با جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و جناب زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان و دیدار در دمشق با شما برادران فلسطینی از مسولان حماس و تک تک برادران گروه‌های مختلف فلسطینی حاضر در این نشست، این پیام را دریافت می‌کنیم که مقاومت در بهترین حالات خود به‌سر می‌برد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور افزود: به رغم توطئه اخیر که برخی طرف‌ها تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را با مداخلات خود و دامن زدن به اغتشاشات تضعیف کنند و یک جنگ شناختی و ترکیبی تمام عیار و همه جانبه را علیه جمهوری اسلامی ایران براه انداختند، اما به فضل خدا و بصیرت مردم ایران، این توطئه شکست خورد.

در ابتدای این نشست نیز مهدی سبحانی سفیر کشورمان در سوریه طی سخنانی ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه و هیئت همراه و نیز مهمانان فلسطینی حاضر در نشست، بر اهمیت و محوریت مسئله فلسطین در جهان اسلام تاکید کرد و نسبت به وجود ارتباط و مشورت‌های مستمر سفارت کشورمان و مسؤلان گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق اظهار خرسندی کرد.

وی همچنین یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که نقشی بی بدیل در حمایت از مقاومت در فلسطین و محور مقاومت ایفا کرد، گرامی داشت.

تعدادی از مسولان گروه‌های فلسطینی نیز در این نشست به نمایندگی از جمع، طی اظهاراتی، ضمن تبیین اجمالی آخرین وضعیت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، از حمایت‌های دائمی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و ملت و مقاومت آن تشکر و قدردانی کردند.

همچنین با ذکر یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی و اشاره به نقش ارزنده این شهید در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت و تقویت مقاومت، به روح بلند آن شهید والامقام ادای احترام کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->